Mit keresünk? Egyetlen hálószobás lakást a Felsõ East-Side közelében, egy ugrásra a Madison sugárúttól. "Milyen egyszerû lett volna a Sunday Times apróhirdetései közt találni egy ilyen lakást!" tûnõdik Jeremy Conway. De nem volt ilyen szerencséje: a Szex és New York díszlettervezõjének Carrie apró ám stílusos lakását - valamint Charlotte, Samantha, Miranda és Big albérletét - alapjaitól kellett felépítenie a Silvercup Studios stúdióiban, Long Island City mellett. "Ennek haszna persze az volt, hogy a színletek sokkal több rugalmasságot és ellenõrzést engednek meg", mondja. "Sokkal könnyebb beállítani a megvilágítást és a jeleneteket, és ha nem tetszik egy fal… hát, egyszerûen eltünteted." Conwayt hallgatva nagyon egyszerûnek tûnik az egész, de valójában nagyon sok erõfeszítés és kutatás eredménye minden egyes epizód belsõ tereinek kialakítása. "Valójában nagyon sok pszichológia kell hozzá" magyarázza. "A legelején nagyon sok tervezés és gondolkodás elõzte meg minden szereplõ lakásának kialakítását. Egy bizonyos színelméletet alkalmaztunk mindannyiuk esetében, amely segít azonosítani jellemüket és személyiségüket. Az ötlet az volt, hogy legyen elég ránézni egy szobára, hogy azt mondhassuk: Ez nagyon Carrie-s!" És ha Carrie lakhelye egy kicsit ismerõsnek tûnik, jól végezte a munkáját. "Az egyik lényege a sorozatnak az, hogy a történetek a mindennapokból erednek", mondja. "Tehát úgy kell tûnnie, mintha abba nyújtanánk betekintést, ahogy ezek az emberek valójában töltik a napjaikat. Nem lehet túl extravagáns vagy mintha skatulyából húzták volna ki, hiszen – valljuk be- hány egyedülálló nõ él úgy?" Stílus és anyag "Rájöttünk, hogy azok a dolgok, amik Carrie lakásában találhatóak, nem feltétlenül azok, amiket igazán szeretne," magyarázza Conway. "Carrie nem lakberendezõ, de kétségkívül van stílus abban, ahogyan egymáshoz illeszti a tárgyakat." A falak a zellerzöld halvány árnyalatai, színjátszó levendula bevonattal kezelve ("a képernyõn jobban néz ki - valami ragyogást hoz a színbe" magyarázza Conway). A lakás mérete is valóságos: "megpróbáltam mindent kicsinek készíteni, hiszen ilyen kicsik a new yorki lakások" mondja. Carrie lakásának minden bútora ócskapiaci hangulatot áraszt - a kopott festék, az össze nem illõ székek és asztalok, kopottas szövetek -, méghozzá jó okkal: Conway és csapata sok darabot New York ócskapiacain és bizományi üzleteiben szereztek be. A nappali két legfontosabb eleme az "Aidan-szék" és a nagy kerek kávézóasztal. A szék kicsit foltos és szakadozott, mutat rá Conway, hiszen "ha emlékeznek rá, Aidan elmondja Carrienek, hogy a bõr egy régi vasúti hálókocsiból származik". Conway sokáig kereste az asztalt, amely tökéletes lett volna arra, hogy a lányok körülüljék és dumáljanak felette - de nem sikerült rábukkanni az igazira. Így aztán saját kezébe vette a dolgot - szó szerint. "Készítettem egyet, és ez pontosan olyan lett, mint amit eredetileg elképzeltünk", mondja. Élethûség Conway alaposan leellenõrzi, hogy Carrie lakásának minden egyes részlete autentikus, élethû legyen - a repedezett gipsztõl kezdve a fürdõszoba falán egészen az ajtók felett kígyózó fonott telefonzsinórokig. "Ezen részletek közül egyesek talán sohasem jelennek majd meg a képernyõn, de segítenek a színészeknek abban, hogy érezzék a hely valódiságát, hitelességét. A TV-sorozatok ritkán szentelnek ekkora figyelmet a díszlet napi változásaira, teszi hozzá. "Mi egészen odáig megyünk, hogy rendszeresen cseréljük a friss újságokat. Így ha megpillantasz egy Vogue-ot Carrie kávézóasztalán, az biztosan nem három évvel korábbi példány." A díszlet látogatójának nem nehéz kitalálni, melyik szereplõ él itt: több tucat levél gyufa gyûlik különbözõ edényekben és a kilincseken lógó bevásárlószatyrokban - a Barney, a Jimmy Choo, a Bergdorf és egyéb divatos üzletekből. A kávézóasztalon halmokban hevernek a Carrie szívéhez közeli és annak kedves könyvek (jó példa erre a Manolo Blahnik cipõk mûvészetének szentelt kötet), a hamutartó pedig mindig színültig van csikkekkel. A mosdót és a fürdõkádat szépségápolási szerek díszitik (a Kiehl hidratálókrémtõl és Christian Dior arcpirosítótól kezdve a Krispy Creme fánkok edényeiben gyûjtött nagy halom Bobbi Brown ecsetig). A konyha a talpas pohárkészletek eklektikus gyûjteménye ("a legkülönbözõbb poharak, amelyeket Carrie a városban töltött estéin szedett össze"), a hûtõt pedig a hûtõmágnesek és a családi fotók (sok közülük Sarah Jessica Parker személyes gyûjteményébõl származik) fedik. "Teljesen tudatosan díszítettünk kicsit ezzel, kicsit azzal" magyarázza Conway. "És kétségkívül sok apróság Sarah Jessicáé - ezek mind azt éreztetik vele, hogy ez tényleg az õ lakása, az õ barátai, az õ élete." "Tudjuk, hogy Carriet mindig valami határidõ szorítja, vagy randija van", folytatja. "Nincs ideje arra, hogy szépen elrendezze a holmijait, vagy hogy a cipõit elpakolja a szekrénybe. Inkább olyan "ahova esik, ott marad" típusú nõ. Ez az, amit mi szervezett káosznak hívunk." Az írásról Mivel Carrie újságíró (hogy ne említsük a divatszakértõt), élete a publikációk körül forog. Sokszáz régi lapot rendezett össze úgy a polcokon, hogy könnyen elérhetőek legyen - mindenfélét a Mademoiselletõl és Voguetól a The New Yorkerig és Gourmetig. "Mindenfelé olvasnivaló hever - hemzsegnek a könyvek" teszi hozzá Conway. A Carrie ágya feletti polc, az íróasztala alatti kosár, még a hevenyészett fûtõtestborító (egyben éjjeliszekrényként is szolgál) könyvekkel van borítva. "Kétség sem fér hozzá, hogy aki itt él, naponta foglalkozik a szavakkal", mondja. "Mindenhol ott vannak Carrie körül." A konyhában néhány szakácskönyv is hever, teszi hozzá, "de Carrie nem tud fõzni, így soha nem is használná õket. Itt legolvasottabb a tucatnyi házhozszállítást kínáló cég étlapja - vitathatlanul egy [new yorki] egyedülálló személy legfontosabb eszköze."
|